پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119444
شبکه هاي اجتماعي چگونه خانواده هاي ايراني را هدف قرار داده است؟/ بانوان مشتري دائمي شبکه هاي اجتماعي!
تاریخ انتشار : 1393/08/17 10:08:38
نمایش : 2071
متاسفانه اکثر کاربران شبکه‌هاي اجتماعي را خانم ها تشکيل مي دهند که همين امر مي‌تواند زنگ خطري جدي براي خانواده‌‌ها باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امروزه، گسترش فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي، بر ابعاد مختلف زندگي بشر (سياسي، اجتماعي، فرهنگي، امنيتي و اقتصادي) تاثير گذاشته است؛ با کمرنگ شدن اهميت زمان و مکان و بي نيازي به مکان مشترک براي برقرار ارتباط، افراد به شکل بسيار آسان تري مي توانند در فضاي مجازي با يکديگر ارتباط برقرار کنند.

شبکه هاي اجتماعي مانند وايبر،واتس آپ، لاين و ... که اين روزها به تفريحات سرگرم کننده اکثر جوانان تبديل شده است؛مترو،تاکسي، اداره و هرجا که موبايل اندرويد باشد سروکله اين شبکه‌هاي اجتماعي پيدا مي‌شود.

 

هرچه پيش مي رويم فناوري نيز با سرعت تکامل جامعه بشريت در حال رشد است و ديگر عجيب نيست اگر بشنويم که تعداد تلفن هاي همراه روي کره زمين از جمعيت انسان ها نيز بيشتر شده است انگار وسايل ارتباطي مي خواهند يک شبه ما انسان ها را ببلعند.

به نظر مي‌رسد، شبکه هاي اجتماعي برخلاف نامشان دارند خانواده ها را از هم دور مي کنند. وايبر؛ واتس اپ؛ لاين و... ازچنان تنوع و جذابيتي برخوردار اند که کاربران را مجذوب خود مي کنند و در واقع نوعي اجتماعي شدن لحظه اي را براي فرد به ارمغان مي آورند اما لازم است بدانيم اين نوع اجتماعي شدن در دراز مدت نتيجه عکس مي دهد و فرد پس از مدتي تجربه تنهايي، ناامني و انزوا را با هم در وجود خود حس مي کند.

مي‌توان گفت، متاسفانه اکثر کاربران شبکه‌هاي اجتماعي را خانم ها تشکيل مي دهند که همين امر مي‌تواند زنگ خطري جدي  براي خانواده‌‌ها باشد در اين رابطه ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه زنان بيشترين کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مانند وايبر هستند، گفت: بايد در مورد تاثير تحولات جهاني بر روي تحولات ايران به صورت جدي صحبت شود، سرعت جهاني در حوزه زن بسيار سريع است.

 

 تنوع و جذابيتي که در شبکه هاي اجتماعي وجود دارد باعث مي شود که خانواده ها بيشتر وقت خود را در گشت گذار در دنياي مجازي بگذرانند، قطعا اين را شما هم حس کرده ايد افراد بعضا حتي جواب يکديگر را هم نمي دهند، سفره شام منتظر جمع شدن افرادي مي شود که اصلا در اين دنيا نيستند، هرکس در اتاق خود يا در گوشه اي با اينترنت بي سيم در دنياي ديگري سير مي کند؛ خانواده ها هم ديگر به اين امر عادت کرده اند.

در زمان هاي نه چندان دور خانواده ها کمتر با چنين مشکلي روبرو بودند؛البته در آن  زمان هم نگراني هايي بود که امروزه با فرهنگ سازي کمي بر طرف شده است.

 به هر حال مشکلاتي که با افزايش شبکه‌هاي اجتماعي به وجود آمده است کم نيست  بسياري از همسران خود گله دارند که بدليل استفاده از اين شبکه ها کوچکترين وظايف خود را به عنوان همسر فراموش کرده و باعث بوجود آمدن مشکلاتي از قبيل "خودکشي"، "خيانت"، "افسردگي" و يا حتي مقايسه همسر خود با طرف مقابل در دنياي مجازي باعث بسياري ازجدائي ها شده است.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html